Jeżeli spotkałeś się z którąś z poniższych sytuacji, to znaczy, że jesteś w dobrym miejscu…
- Masz coraz więcej nowych klientów, nad którymi coraz trudniej zapanować?
- W ofercie pojawiły się nowe produkty lub usługi i coraz trudniej zrobić ofertę, sprawdzić cenę, zweryfikować rabaty?
- Firma rozszerza zakres działalności i masz wątpliwości czy obecny system będzie w stanie Tobie pomóc?
- Pracownicy muszą wprowadzać i pobierać informację do i z wielu różnych programów lub plików Excel – już zbyt wielu, przez co zaczynają się mylić?
- Ze względu na zróżnicowanie programów, pracownicy jednego działu nie mogą wymieniać, czy łączyć informacji z informacjami pracowników sąsiednich działów?
- Administratorzy systemu zaczynają być zalewani niespotykaną dotąd ilością żądań wprowadzania różnych kombinacji programowych, przez które obecne oprogramowanie już ledwo daje sobie radę, a wcale nie wygląda na to, żeby ludzie pracowali wydajniej?
- Widzisz, że jest coraz mniej stałych klientów, a coraz więcej rotujących/jednorazowych i nie wiesz dlaczego lub wiesz, że odchodzą do konkurencji?
- Masz problem, żeby wykonać plan sprzedaży?
- Coraz częściej zdarzają się sytuacje, gdzie chciałbyś sprzedać jakiś produkt, ale nie ma go na magazynie i nie wiadomo kiedy będzie?
- Przygotowywane plany i prognozy sprzedaży nie odzwierciedlają faktycznego zapotrzebowania klientów?
- Klienci żądają niższych cen i szybszej realizacji zamówień i nie wiesz co masz im odpowiedzieć?
CZY KONTROLUJESZ SYTUACJĘ?
Złożone i trudne warunki dla handlu detalicznego sprawiają, że kluczową rolę dla sukcesu w tej branży odgrywa umiejętność przewidywania potrzeb klientów. Firmy handlowe starają się wyprzedzać ciągle rosnące oczekiwania rynku. Pozytywne doświadczenia klienta mają bowiem niebagatelne znaczenie i przekładają się na częstsze wizyty w sklepie.
ZAGROŻENIA DLA BRANŻY DETALICZNEJ
Ryzyko, z jakim są konfrontowane firmy działające w branży detalicznej, często wynika z tego, że wykorzystują one różne systemy IT do obsługi różnych obszarów swojej działalności. Brakuje spójnego systemu ERP takiego jak Microsoft Dynamics NAV.
Może to powodować:
» Brak spójności danych i ich niską jakość
» Niepoprawne informacje dotyczące stanów magazynowych i straty w sprzedaży ze względu na niedobory towarów
» Ograniczony wgląd w działalność firmy i mniejszą kontrola
» Duże nakłady czasowe związane z dostosowywaniem danych pochodzących z różnych źródeł
» Możliwość popełnienia oszustwa przez klientów, pracowników, dostawców lub partnerów
Sprawdź nową stronę na temat systemu business intelligence:
- ETL – zbiór narzędzi wspomagających proces pozyskania danych.
- Business Intelligence (BI) to coś więcej niż narzędzie wspierające decyzje biznesowe.
- Kluczowy wskaźnik wydajności (KPI), to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.
Sprawdź Microsoft Dynamics NAV