ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ

Jeżeli spotkałeś się z którąś z poniższych sytuacji, to znaczy, że jesteś w dobrym miejscu…

  • Masz coraz więcej nowych klientów, nad którymi coraz trudniej zapanować?
  • W ofercie pojawiły się nowe produkty lub usługi i coraz trudniej zrobić ofertę, sprawdzić cenę, zweryfikować rabaty?
  • Firma rozszerza zakres działalności i masz wątpliwości czy obecny system będzie w stanie Tobie pomóc?
  • Pracownicy muszą wprowadzać i pobierać informację do i z wielu różnych programów lub plików Excel – już zbyt wielu, przez co zaczynają się mylić?
  • Ze względu na zróżnicowanie programów, pracownicy jednego działu nie mogą wymieniać, czy łączyć informacji z informacjami pracowników sąsiednich działów?
  • Administratorzy systemu zaczynają być zalewani niespotykaną dotąd ilością żądań wprowadzania różnych kombinacji programowych, przez które obecne oprogramowanie już ledwo daje sobie radę, a wcale nie wygląda na to, żeby ludzie pracowali wydajniej?
  • Widzisz, że jest coraz mniej stałych klientów, a coraz więcej rotujących/jednorazowych i nie wiesz dlaczego lub wiesz, że odchodzą do konkurencji?
  • Masz problem, żeby wykonać plan sprzedaży?
  • Coraz częściej zdarzają się sytuacje, gdzie chciałbyś sprzedać jakiś produkt, ale nie ma go na magazynie i nie wiadomo kiedy będzie?
  • Przygotowywane plany i prognozy sprzedaży nie odzwierciedlają faktycznego zapotrzebowania klientów?
  • Klienci żądają niższych cen i szybszej realizacji zamówień i nie wiesz co masz im odpowiedzieć?

 

CZY KONTROLUJESZ SYTUACJĘ?

Złożone i trudne warunki dla handlu detalicznego sprawiają, że kluczową rolę dla sukcesu w tej branży odgrywa umiejętność przewidywania potrzeb klientów. Firmy handlowe starają się wyprzedzać ciągle rosnące oczekiwania rynku. Pozytywne doświadczenia klienta mają bowiem niebagatelne znaczenie i przekładają się na częstsze wizyty w sklepie.

 

ZAGROŻENIA DLA BRANŻY DETALICZNEJ

Ryzyko, z jakim są konfrontowane firmy działające w branży detalicznej, często wynika z tego, że wykorzystują one różne systemy IT do obsługi różnych obszarów swojej działalności. Brakuje spójnego systemu ERP takiego jak Microsoft Dynamics NAV.

 

Może to powodować:

»    Brak spójności danych i ich niską jakość

»    Niepoprawne   informacje   dotyczące   stanów   magazynowych i straty w sprzedaży ze względu na niedobory towarów

»    Ograniczony wgląd w działalność firmy i mniejszą kontrola

»    Duże  nakłady  czasowe  związane  z  dostosowywaniem  danych pochodzących z różnych źródeł

»    Możliwość popełnienia oszustwa przez klientów, pracowników, dostawców lub partnerów

Sprawdź nową stronę na temat systemu business intelligence:

  • ETL – zbiór narzędzi wspomagających proces pozyskania danych.
  • Business Intelligence (BI) to coś więcej niż narzędzie wspierające decyzje biznesowe.
  • Kluczowy wskaźnik wydajności (KPI), to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.

Sprawdź Microsoft Dynamics NAV

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *